2025-01-20
Porwanie Shreka, poszukiwanie drogi ucieczki ze szkoły i prawdziwie detektywistyczne zmagania z identyfikacją sprawcy przestępstwa  – uczniowie i uczennice klas szóstych przygotowały profesjonalne pokoje zagadek! 

 

W ramach zajęć matematyki szóstoklasiści realizowali projekt wymagający kreatywności i współpracy na wysokim poziomie.  Była to niestandardowa forma zaliczenia partii materiału – zamiast sprawdzianu. 
 
Każda klasa szósta przygotowała zestaw zagadek w formie escape roomu i brała udział w zadaniach przygotowanych przez inna klasę szóstą. 🤝
 
 Uczniowie i uczennice przygotowywali się to tego wydarzenia podczas realizacji całego działu z figur przestrzennych:
  • samodzielnie wymyślili wszystkie zadania matematyczne i z pomocą nauczyciela sprawdzili ich poprawność,
  • przetestowali zagadki – zastanawiali się jakie błędy mogłyby popełnić osoby, które będą rozwiązywały zadania,
  • tworzyli kreatywne wyzwania odpowiadające tematom poszczególnych escape roomów.
 
(Słyszeliśmy, że porwany ogr został odnaleziony, droga ucieczki – odszukana, a przestępca – złapany!)