Dzień projektowy - 21.03.2024

Pierwszego dnia wiosny nasi uczniowie i uczennice przyszli do szkoły wyposażeni w zapas kreatywności, spore zasoby logicznego myślenia i nieco zmysłu dobrego obserwatora!

 
Od lat dla wielu z nas nie ma dwudziestego pierwszego marca bez Kangura Matematycznego.  Dzień rozpoczął się od matematycznych wyzwań, nad którymi łamali sobie głowy zarówno młodsi, jak i starsi miłośnicy Królowej Nauk.
 
W dalszej części zanurzyliśmy się w działania kreatywne i zespołowe: powstały całe galerie nauczycielskich portretów, quizy o szkole, a nawet film promujący Społeczną Jedynkę!
 
Do tego wszystkiego dodajmy, że zamiast jednolitych mundurków w naszych korytarzach tego dnia pojawiła się cała paleta barw!
 
Poszczególne klasy zadbały o strój odpowiedni do wylosowanego wcześniej koloru.

Dzień projektowy - 1.02.2024

Lutowy dzień projektowy okazał się prawdziwym festiwalem innowacji i pokazem niebywałej pomysłowości naszych uczniów i uczennic.
  • Sto procent baśniowości zawierały projekty klas czwartych. Uczniowie i uczennice wykonali pełne humoru i wdzięku adaptacje baśni i legend z całego świata!
  •  Piątoklasiści wytężyli swoją wyobraźnię i wykonali pełne kunsztu fotografie. 
  •  Szóstoklasiści wzięli na warsztat tematykę olimpijską. Nie zabrakło odniesień do historii oraz imponujących pokazów gimnastycznych!
  • Klasy siódme natomiast przekonały się o tym, że słowo ma moc podczas pełnej emocji debaty oksfordzkiej!
Efektem projektowych zmagań były między innymi makiety, teatrzyki kukiełkowe i piosenki – a przy okazji wizyty w szkolnym holu koniecznie zapoznajcie się z wystawą zdjęć z przebiegu projektów.

Dzień projektowy - 13.12.2024

Sztampowe tematy projektów? Nie u nas! 
Prace w grupach były okazją do ćwiczenia myślenia poza schematami, uczenia się współpracy i trenowania skutecznej komunikacji. 
 
Ale zanim poszczególne klasy pochyliły się nad problemami w skali mikro i makro, spotkaliśmy się w sali gimnastycznej. 
 
  • Pamiętaliśmy o rocznicy stanu wojennego – na samym początku apelu wspólnie pomodliliśmy się za jego ofiary. 
  • Podczas zebrania wręczyliśmy:

– międzynarodowe certyfikaty języka hiszpańskiego DELE,

– stypendia STO.

  •  Specjalną nagrodą wyróżniliśmy Hanię Chojnicką – naszą inspirację do działania i pomocy na rzecz drugiej osoby. Wcześniej Hania otrzymała list gratulacyjny od Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz międzynarodowej organizacji fair play w Budapeszcie.
 
Prace projektowe, które nastąpiły potem, były prawdziwą eksplozją kreatywności! 
Uczniowie i uczennice w twórczy sposób przedstawili m.in.:
– pojęcie czasu w różnych dziedzinach życia,
– odległości w Układzie Słonecznym,
– argumenty za kształcącą wartością podróży. 
 
Prezentacje efektów uczniowskiej współpracy miały brawurowy przebieg! 

Doświadczać jak Leonardo

Leonardo da Vinci był wielkim odkrywcą, który zasłynął z głębokiej analizy i wyciągania wniosków. Ten proces był dla niego tak samo ważny jak efekt końcowy.

Z tą właśnie myślą powstała innowacja „Doświadczać jak Leonardo – budowanie kultury uczenia się i kreatywności”, projekt łączący naukę plastyki z innymi przedmiotami np. matematyką czy biologią.

Panie Aleksandra Kaczmarek, Alicja Wolińska i Małgorzata Giergasz stworzyły zestaw materiałów, które sprawią, że lekcje będą jeszcze bardziej ciekawsze!

Innowacja powstała w ramach projektu Popojutrze2.