2023-09-27

Nasi uczniowe relacjonują pobyt w Benalmadenie na intensywnym kursie językowym!

Benalmádena – dzień 1.

21.09.

W czwartek rano grupa uczniów i nauczycieli z naszej szkoły wyruszyła do Benalmadeny.

Czekała nas podróż autokarem do Berlina, a następnie prawie 4 godzinny lot samolotem.

Na miejscu zostaliśmy serdecznie powitani przez rodziny , u których mieszkamy i zostaliśmy szczegółowo zapoznani z programem pobytu.

Benalmádena – dzień 2.

22.09.

Zaczeliśmy nasz dzień od 3 interesujących lekcji hiszpańskiego.

Po zajeciach zjedliśmy idealne przygotowany obiad (paella) w naszej szkole.

Potem zwiedzałyśmy wspaniałą Benalmadene. Dowiedzieliśmy się , ze nazwa związana jest z górnictwem , a pierwsza i jedyna fabryka zajmowała się produkcja papieru. Pójście na plaże , pyszne lody , śliczne zielone papugi w parku i ciepłe morze- byliśmy zmęczeni , ale zadowoleni.

Po wszystkich atrakcjach wrociliśmy do naszych rodzin i zjedliśmy wspaniałe kolacje.

Benalmádena – dzień 3

23.09.

W sobotę 23 września zwiedzaliśmy Ronde- przepiękne miasto położone nad głębokim na Ok 160 m wąwozem oddzielającym kiedyś miasto arabskie od chrześcijan.

Zaczęliśmy zwiedzanie długą wędrówką po wąskich i bardzo stromych uliczkach, poznaliśmy łaźnie arabskie. Mieliśmy także okazje zwiedzić Pałac Mondragón.

Po tylu wrażeniach mieliśmy czas wolny.

Benalmádena – dzień 4

24.09.

W niedzielę odwiedziliśmy Malagę. Zobaczyliśmy katedrę , a chętni wzięli udział we mszy świętej. Podziwialiśmy amfiteatr rzymski, główna ulice Margues de Lariosi i rozlegly port . Po obiedzie zwiedziliśmy muzeum Pablo Picasso, o którym opowiadali nasi uczniowie- starali się bardzo, gdyż słuchał nas sam Picasso ( było to przy jego pomniku😜) Malaga naprawdę nas zachwyciła.

Benalmádena – dzień 5

25.09.

Po ciekawie spędzonym weekendzie nowy tydzień zaczęliśmy od intensywnej nauki języka hiszpanskiego.

O godzinie 13:00 zaczęliśmy jeść obiad, a później autobusem wyruszyliśmy do pięknego miasteczka Mijas. Podziwialiśmy wyjątkowe widoki- panoramę okolicy i olśniewające morze w dali, park i Plaza de Torros, na której kiedyś odbywały się walki byków. Zjedliśmy również lody oraz odwiedziliśmy parę sklepików. Wracaliśmy droga pełna zakrętów, następnie wszyscy udali się do swoich rodzin i zjedli kolację.

Benalmádena – dzień 5

26.09.

Szósty dzień pobytu w Hiszpanii. Zaczęliśmy dzień od lekcji hiszpańskiego. Następnie zjedliśmy obiad w szkole językowej. Potem poszliśmy wspólnie na plażę, gdzie mieliśmy możliwość zabawy w wodzie i na piasku. Po milymwylegiwaniu się na plaży wróciliśmy do rodzin goszczących na kolacje. To był kolejny udany dzień