2023-01-04

Muzeum Pergamońskie, Muzeum Techniki oraz jarmarki bożonarodzeniowe były celem naszych licealistów.

Poniżej relacja jednej z uczestniczek wycieczki:

Wycieczka do Berlina była przepiękna!

Chociaż rozpoczęła się ona o godzinie 5:00 nad ranem, droga była wygodna i spokojna, gdyż większość uczestników postanowiła się przespać. Podczas jazdy do zaplanowanych miejsc pan przewodnik opowiedział nam o ciekawych miejscach, które mijaliśmy. Pierwszym planowanym przystankiem było muzeum techniki. Coś dla miłośników kolei, żaglówek,samolotów. Poznaliśmy historię jak ludzkość rozwijała środki transportu. Naszym kolejnym celem było jedno z najpopularniejszych muzeów – Muzeum Pergamońskie. Obecnie ekspozycja muzeum podzielona jest na strefy grecko-rzymska, Azji wschodniej oraz Islamu. Muzeum imponuje swoją wielkością. Znajduje się tam wiele eksponatów,których znajomość przydają się studentom i innym zainteresowanym, nawet spacer po obiekcie i oglądanie wystawianych obiektów to sama przyjemność. Po zwiedzeniu muzeum czekała na nas wyjątkowa przewodniczka, która oprowadziła nas po okolicy i opowiedziała ciekawostki historyczne i architektoniczne Berlina, której plusem było to, iż mieliśmy udostępniony bufet z opcją dokładki, co spowodowało, iż wszyscy się najedli.

Naszym ostatnim przystankiem był jarmark, na którym mieliśmy czas dla siebie. To jeden z najbardziej zapamiętanych przez nas momentów, gdyż wszyscy mogliśmy poczuć ducha zbliżający się świąt. Wszędzie unosił się przepiękny zapach przeróżnych napojów i jedzenia oraz szczęśliwi ludzie wokół. Droga powrotna była równie komfortowa i przepełniona przyjazną atmosferą, co sprawiło nam ogromną radość, iż dotarliśmy dokładnie na umówioną godzinę. Podsumowując wyjazd był wspaniały i pozostanie w pamięci wszystkich jako ciepłe, radosne doświadczenie!