19 października 201861 867 68 12sekretariat@spolecznajedynka.pl

Zainspirowani przykładem najlepszych na świecie szkół i uczelni wyższych, rozwijamy w naszej szkole tutoring jako szczególnie efektywną metodę edukacji spersonalizowanej, opartej o relację uczeń-mistrz.

Jego założeniem jest pomoc uczniowi w osiągnięciu istotnych dla niego celów. Podczas regularnych spotkań nauczyciel-tutor dzieli się ze swoim podopiecznym własną wiedzą i doświadczeniem, towarzyszy mu w planowaniu, motywuje do wytężonej pracy i wspiera w przypadku niepowodzeń.

Praca z tutorem może dotyczyć ściśle postępów w nauce (mówimy wtedy o tutoringu naukowym) lub wykraczać poza rzeczywistość szkolną, koncentrując się na innych celach (tutoring rozwojowy). Tutoring stopniowo staje się przygodą w dążeniu ku mądrości.

W naszej szkole pracuje obecnie 25 tutorów, którzy posiadają certyfikaty ukończenia kursu tutoringu prowadzonego przez Collegium Wratislaviense.

Małgorzata Andrzejewska

Wędrówką życie jest człowieka /E. Stachura/

Odwołując się do powyższych słów, od wielu lat wędruję z moimi uczniami po meandrach historii. Wspólnie zgłębiamy tajniki przeszłości Polski i świata, zastanawiając się przy tym jak przeszłość wpływa czy może wpływać na przyszłość.

Te spotkania przynoszą mi wiele satysfakcji, działają inspirująco, dodają energii.  Kiedy kilka lat temu zastanawiałam się jak poszerzyć swój warsztat pracy, wybór padł na tutoring. Dlaczego? Otóż tutoring opiera się na swoistej relacji tutor- podopieczny, gdzie tutor towarzyszy podopiecznemu w realizacji marzenia , rozwoju pasji i umiejętności. Podążanie za moim podopiecznym, wsłuchiwanie się w jego potrzeby  jest dla mnie niezwykle ważne – to on, nie ja wyznacza kierunki naszej współpracy. I oby było tak dalej…..

Magdalena Chlebowska

Będąc dzieckiem, chciałam zostać archeologiem, jednak jako najstarsza w rodzinie zawsze opiekowałam się młodszym rodzeństwem i kuzynostwem, bawiąc się w szkołę. I tak już zostało. Wybierając studia na UAM, chciałam, by był to kierunek kreatywny i dynamiczny, stąd Edukacja Medialna i Informatyka. Praca w szkole i nauczanie informatyki daje mi dużo radości. Moją pasją są góry oraz podróże. Niezależnie od pory roku lubię wędrówki po górach Polski czy Europy. Czasem można mnie spotkać na ściankach wspinaczkowych w Poznaniu. Nie jest mi obcy offroad czy geocaching. Lubię też czytać książki i spotkania z ludzmi. W wolnych chwilach biorę udział w różnych akcjach charytatywnych. 

20140501 161447Agnieszka Ratajczak

Góry, które tak bardzo kocham, dają poczucie nieograniczonej wolności i przestrzeni. To one mnie umacniają i przypominają o najważniejszym - poszukiwaniu w sobie wolności i dawaniu przestrzeni spotykanym na swojej drodze ludziom. Każdy z nas kryje w swojej duszy i w umyśle ogromny potencjał, który dobrze poprowadzoną rozmową potrafi rozwinąć się i dać niespotykaną energię. Długie pogawędki, słowa i pauzy - one są ważne w kontakcie z człowiekiem i je Wam oferuję. Na styku różnych osobowości rodzą się nowe wartości, które zmieniają świat - porozmawiajmy, a z pewnością przyczynimy się do jego rozwoju. 

Janusz Górny

Zawsze chciałem pracować w szkole, choć początkowo miałem problem z wyborem przedmiotu, którego mógłbym uczyć. W zasadzie lubiłem wszystkie. Dziś myślę, że gdybym nie uczył geografii, uczyłbym matematyki. Bardzo lubię precyzję, porządek i jasny sposób wyrażania myśli. Uważam, że geograf powinien być w nieustannym ruchu. Dlatego staram się odkrywać nowe miejsca, a podróżuję najchętniej pojazdami szynowymi. Interesuję się architekturą i urbanistyką, a także planowaniem przestrzeni w małej i dużej skali. Jestem przewodnikiem po Poznaniu. Cenię aktywnie spędzony czas i inspirujące spotkania z ludźmi.

Igor Kozak

Jestem jak wulkan Wezuwiusz, na co dzień spokojny i cichy, a wewnątrz rozgrzany do czerwoności. Kocham wyzwania dzięki, którym mogę ulać „lawy z mego wnętrza”, ale pragnę także chwil gdy samotnie jestem zanurzony w słodkiej bezmyśli. Dlatego zacząłem biegać. Godzinami mogę kontemplować piękno otoczenia wszystkimi dostępnymi zmysłami, bez użycia słów, a dodatkowo zwyciężam biegając szybciej, dalej, a nawet wtedy, gdy już nie mogę i mój organizm odmawia mi posłuszeństwa. W rok pozbyłem się 20 kg, przebiegłem dwa półmaratony i rzuciłem wyzwanie królewskiemu dystansowi maratońskiemu. Spokój odnajduję także w rodzinie i spotkaniach z Bogiem, chociaż i z rodziną, jak i Bogiem najlepiej czuję się w plenerze. Jestem psychologiem i teologiem, od wielu lat podaję rękę młodym ludziom, którzy wpadli w bagno uzależnienia, próbuję pracować także naukowo, gdyż nie chcę mego całkiem bogatego i ciekawego doświadczenia zatrzymywać dla siebie.

MaAnMagdalena Mieruszyńska-Andrysiak

Moja nauczycielska przygoda ze „Społeczna Jedynką” trwa już prawie 15 lat. Codzienny kontakt z uczniami odmładza mnie, inspiruje i mobilizuje do ciągłego rozwoju osobistego.

Potrafię słuchać, lubię rozmawiać, dyskutować z młodymi ludźmi, ale chyba najbardziej działać na rzecz innych, stad moja ogromna radość i siła, jaką czerpię ze współpracy z uczniami w  Samorządzie Uczniowskim i z licznych akcji charytatywnych. W wolnym czasie dużo czytam, uczę się włoskiego, oglądam ciekawe filmy, gram w gry planszowe, jeżdżę na liczne koncerty muzyczne. Sport mnie relaksuje, zwłaszcza wyprawy rowerowe i  spływy kajakowe w czasie letnich wakacji, ale także taniec, tenis, badminton, narty. Fascynuje mnie nauka języków obcych, a co się z tym wiąże liczne podróże do ciekawych miejsc. Londyn, po Poznaniu, jest najbliższy mojemu sercu. To miasto, w którym nie można się nudzić. I mam nadzieję, że podobnie będzie na spotkaniach tutorskich z moimi podopiecznymi, że będzie ciekawie, motywująco i rozwijająco dla każdej ze stron.

Tomasz Karolak

Kiedy zacząłem pracę jako nauczyciel, myślałem, że będzie to praca tylko „na chwilę”, na czas studiów. Jednak tak polubiłem nauczanie matematyki i naszą szkołę, że ta chwila trwa już 18 lat.

Chętnie się uczę i nie lubię rutyny, dlatego często stawiam sobie nowe wyzwania i szukam nowych możliwości. Pracowałem na Wydziale Matematyki i Informatyki UAM, gdzie zajmowałem się kształceniem przyszłych nauczycieli matematyki. Napisałem kilka książek o matematyce dla różnych poziomów nauczania. Od tego roku szkolnego jestem dyrektorem Społecznej Jedynki.

W chwilach wolnych od pracy grywam na organach (także w kościele jako organista liturgiczny) i na gitarze, a przede wszystkim spędzam czas z rodziną. Interesuję się matematyką i informatyką, a także muzyką i literaturą. Lubię gry planszowe, wędrówki górskie, spływy kajakowe i wyprawy rowerowe. Moja droga przez edukację (od matury w klasie bardzo humanistycznej do doktoratu z nauk matematycznych) była pełna zakrętów i znaków zapytania. Chętnie podejmę współpracę z wszystkimi uczniami ze szkoły podstawowej i gimnazjum, którzy chcą rozpoznać swoje talenty i jeszcze bardziej wzmocnić swoje mocne strony.

 

Joanna Artiemjew

Jako mała dziewczynka lubiłam bawić się „w szkołę” i mówiłam, że będę nauczycielką. Po ukończeniu liceum chciałam bardzo pragmatycznie podejść do życia i zdawałam na prawo. Mam w swoim życiorysie roczne studium bankowości i pracę jako redaktor i korektor w wydawnictwie. Jednak wiedziałam, że to nie jest realizacja moich marzeń i pragnień, że zaprzeczam swojemu powołaniu. Od 2002 roku pracuję w Społecznej Jedynce jako nauczyciel języka polskiego; moja przygoda z nauczaniem trwa więc od kilkunastu lat i mam nadzieję, że będzie trwała jak najdłużej.

images/pracownicy/EwDe2.JPGEwa Derwich

Myślę podobnie jak Henry Boye, że najważniejsze wyprawy w życiu to wychodzenie ludziom naprzeciw. Przypadek sprawił, że w roli nauczyciela trafiłam do szkolnej sali i tak rozpoczęłam niezwykłą przygodę, która wciąż trwa:) Żeglowanie po oceanie matematyki daje mi wiele przyjemności, a wspólną pracę z młodzieżą uważam jako wyjątkowe wyzwanie. I właśnie tutoring jest inspiracją do poszukiwania pasji, talentów, drogi własnego rozwoju, zarówno dla młodego człowieka jak i dla nauczyciela z bagażem wiedzy oraz doświadczeń. Różne formy tutoringu, dają możliwość wyboru odpowiedniej drogi w dążeniu do zaplanowanego celu.

 

Agata Gerard

Bardzo lubię uczyć, choć nauczycielem zostałam przez przypadek. Poza geografią ciekawią  mnie zagadnienia z innych nauk ścisłych, a także psychologii. Uwielbiam uczyć się nowych rzeczy oraz poznawać nowe miejsca i ludzi. Kocham kryminały i thrillery. U ludzi cenię odwagę, inteligencję i poczucie humoru. 

Izabela Pilecka-Lasik

Nigdy nie przypuszczałam, że zostanę nauczycielem. Jako dziecko zawsze popadałam w zachwyt nad nowymi miejscami, które odwiedzałam. Pewną wrażliwość artystyczną i zmysł estetyczny wyniosłam z domu. Może właśnie dlatego zostałam historykiem sztuki. To, co mnie intryguje to połączenie  geniuszu ludzkiego umysłu, zdolności ludzkich rąk i talentów, które każdy z nas otrzymuje. Traktuje świat jak  jedno wielkie dzieło sztuki. Dlatego moją pasją jest fotografia, szukam miejsc i chwil, które zachwycają, które pozwalają się zatrzymać, odpocząć i pomyśleć.

Jestem przede wszystkim mamą trzech synów i to oni pokazali mi jak wielką radość daje otwieranie dzieciom ciągle nowych możliwości kreatywnego myślenia. Wtedy właśnie postanowiłam, że zostanę nauczycielem przedmiotów artystycznych. Stało się to moją pasją i marzę o tym, aby moi uczniowie zarażali się ode mnie wrażliwością obserwacji i umiejętnością smakowania życia, dążyli do rozwijania swoich pasji. Moja ukochana Coco Chanel powiedziała :”Może się zdarzyć, że urodziłaś się bez skrzydeł, ale najważniejsze, żebyś nie przeszkadzała im wyrosnąć.„ Tutor po to jest, aby pomógł im wyrosnąć.

 

Małgorzata Brugier-Szyca

Moja przygoda z językiem hiszpańskim zaczęła się już w liceum, wówczas mój polonista po raz pierwszy zwrócił moją uwagę na literaturę latynoamerykańską, pojawił się Borges, Cortázar, Márquez i jego Sto lat samotności. Wtedy jeszcze nie wiedziałam, że będę studiować filologię hiszpańską, myślałam raczej o romanistyce. To przez zachłanność związaną z nauczeniem się więcej niż jednego języka obcego wybrałam hispanistykę, na której też był wykładany język francuski. I tak języki romańskie zagościły u mnie na dobre. Do nich dołączył też później język włoski. Nie miałam w planach być nauczycielem, najpierw przez wiele lat pracowałam w biznesie, jako tłumacz. Do dzisiaj zresztą tłumaczenia są też moją codziennością. Praca nauczyciela i tłumacza przysięgłego znakomicie uzupełniają moją wizję osoby władającej językami obcymi. Z jednej strony praca z uczniami, wymagająca, żywa za każdym razem inna i zaskakująca oraz praca indywidualna, w spokoju i skupieniu nad prawnymi, technicznymi czy medycznymi dokumentami. Zawsze robiłam więcej niż jedną rzecz, lubię działać w różnych aspektach, to bardzo motywuje do dobrej organizacji i pracowitości. Współpracuję z Instytutem Cervantesa przy organizacji egzaminów oficjalnych z języka hiszpańskiego DELE. Moim motto jest stawiać czoła wyzwaniom i nie zniechęcać się, kiedy pojawia się możliwość przeżycia nowych doświadczeń. Zapraszam odważnych, chętnych do działań i wyzwań młodych ludzi. Im więcej masz do zrobienia tym lepiej zagospodarujesz i zorganizujesz swój czas!

Katarzyna Geisler

Od wielu lat jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w naszej szkole. Praca z uczniami jest dla mnie nieustannym źródłem wielkiej satysfakcji oraz motorem do działania i odkrywania drugiego człowieka. Posiadam umiejętność uważnego ich słuchania.  Pozytywną energię i radość czerpię z kontaktów z innymi ludźmi, pomagania im. Nie wyobrażam sobie życia bez mojej rodziny, wspólnych spotkań przy stole, domu pełnego gwaru rozmów i śmiechu. Odpoczywam czytając książki, słuchając muzyki, podczas wyjść do teatru, opery czy kina. Moje hobby to praca w ogrodzie, za którą tęsknię w długie, zimowe wieczory. Bardzo lubię piesze wycieczki do lasu z moim psem. Od wiosny do jesieni możecie mnie również spotkać na rowerowych szlakach Poznania i okolic.

Grażyna Szymkowiak

W młodości nigdy nie przypuszczałam, że będę nauczycielką. Maturę zdałam w klasie matematyczno-fizycznej i wybór kierunku studiów – filologia polska – był związany z moimi największymi zainteresowaniami: literaturą i kulturą. Praca w szkole daje mi wielką radość. Cieszę się, gdy moi uczniowie się rozwijają, poszerzają swoje horyzonty i mocniej wierzą w swoje możliwości, dokonują właściwych wyborów. Moją pasją są książki, film, podróże, narty, rower i szaradziarstwo, i przede wszystkim spotkania z ciekawymi ludźmi.

Jolanta Syroczyńska-Thiel

Praca zawodowa zawsze sprawiała mi ogromną przyjemność. Pracowałam w szkole specjalnej, ukończyłam kurs dogoterapii, ale najwięcej serca oddałam uczeniu chemii  w Społecznej Jedynce. Obecnie administruję także szkolny dziennik elektroniczny.  W sprawnym poruszaniu się w systemie pomaga mi upodobanie do gier logicznych.

Po pracy relaksuję się czytaniem biografii i książek przygodowych oraz oglądaniem filmów. Lubię humor francuskich i belgijskich komedii. Czuję także chemię do podróży. Czas spędzony z rodziną i przyjaciółmi daje mi wiele pozytywnej energii, której nadmiar uwalniam podczas koncertów rockowych i różnych aktywności sportowych.

Aleksandra Kapitan-Kmiecikowska

Po maturze studiowałam medycynę na wydziale lekarskim. Zawsze chciałam być lekarzem i pomagać innym. Życie napisało jednak inny scenariusz. Wyjechałam do Wielkiej Brytanii i zakochałam się w tym kraju. Ta miłość trwa do teraz. Zostałam nauczycielem języka angielskiego. Mój zawód to moja pasja. Lubię pracę z młodzieżą. Ogromną radość i satysfakcję sprawia mi nauczanie innych i uczestniczenie w rozwoju intelektualnym moich uczniów. Jestem otwarta na drugiego człowieka. Chociaż z natury jestem gadułą, potrafię także słuchać, wspierać i motywować, kiedy jest taka potrzeba. Wolne chwile spędzam w moim ogródku. Ciągle coś sadzę, przycinam czy pielęgnuję. Uwielbiam też czytać dobre książki, oglądać interesujące filmy i gotować.  Kocham zwierzęta. W moim domu razem z mężem i dziećmi mieszka także Mastiff tybetański i królik. 

Dane kontaktowe

Społeczna Szkoła Podstawowa nr 1 i Społeczne Gimnazjum nr 1
im. św. Urszuli Ledóchowskiej w Poznaniu
Społecznego Towarzystwa Oświatowego

ul. Grunwaldzka 154, 60-309 Poznań
tel. 61 867 68 12, fax. 61 661 88 84

e-mail: sekretariat@spolecznajedynka.pl
telefon do szkoły po godz. 15.00 (portiernia) 61 661 88 41
bezpośredni telefon do świetlicy: +48 730 389 328, 61 661 83 32

KONTO: BZ WBK 40 1090 1346 0000 0000 3403 4262

KRS: 0000061987

Znajdź na stronie

od grosika    fundusze

© 2018
Wykonanie: Solmedia.pl