Podania do Szkoły Podstawowej Poznań
ZASADY REKRUTACJI
DO SPOŁECZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ nr 1
im. św. Urszuli Ledóchowskiej w Poznaniu
Społecznego Towarzystwa Oświatowego
na rok szkolny 2023/2024
- Program wychowawczy Społecznej Szkoły Podstawowej nr 1 STO został opracowany w oparciu o przesłania filozofii chrześcijańskiej. Wychowawcy w swej pracy z dziećmi kierują się etyką katolicką. Przed podjęciem decyzji przez rodziców o ubieganiu się o miejsce dla dziecka w szkole, winni oni zapoznać się ze statutem i regulaminem szkoły, by decyzję o wyborze szkoły podjąć świadomie.
- Szkoła przeznaczona jest dla dzieci, których stan rozwoju fizycznego, intelektualnego, społecznego i emocjonalnego pozwala na korzystanie z zajęć dydaktyczno-wychowawczych bez dodatkowej opieki.
- Zapisy odbywają się do 31 stycznia 2023, poprzez wypełnienie wniosku dostępnego na stronie internetowej szkoły. Od 1 lutego 2023 zapisy przyjmowane są na listę rezerwową. Kolejność zapisu nie ma wpływu na decyzję o przyjęciu dziecka.
- Naboru uczniów dokonuje Komisja Rekrutacyjna w składzie:
- dyrektor szkoły – przewodniczący Komisji,
- przedstawiciel zarządu SKT nr 15 STO,
- pedagog i psycholog szkolny,
- nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.
- Udział w rekrutacji jest odpłatny. Bezzwrotna opłata rekrutacyjna wynosi 150 zł i pokrywa część kosztów związanych z przeprowadzeniem rekrutacji.
- Pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły, pod warunkiem otrzymania pozytywnej oceny Komisji Rekrutacyjnej, mają dzieci, których rodzeństwo uczęszcza do Społecznej Szkoły Podstawowej nr 1 STO.
- Procedura kwalifikacyjna obejmuje:
- badanie dojrzałości szkolnej dziecka przez pedagoga i psychologa szkolnego,
- zajęcia grupowe dla dzieci,
- spotkanie rodziców z komisją rekrutacyjną.
- Ewentualne opinie poradni psychologiczno-pedagogicznych rodzice dostarczają do sekretariatu nie później niż 28 lutego 2023.
- Ogłoszenie listy uczniów nastąpi nie później niż 31 marca 2023. Kodowana lista przyjętych uczniów zostanie umieszczona na stronie internetowej szkoły.
- Rodzice dzieci przyjętych do szkoły zobowiązani są do:
- podpisania umowy o kształcenie dziecka w terminie 7 dni od jej otrzymania,
- dokonania wpłat wynikających z warunków umowy,
- odbioru w sekretariacie szkoły opinii dotyczącej stopnia gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej,
- udziału w zebraniu organizacyjnym z dyrekcją i wychowawcami klas.
Niedopełnienie tych czynności określonych oznacza rezygnację z miejsca w szkole.